Nuffnang

Wednesday 11 May 2011

IBu Ratu Hatiku....

HEPY mOthEr'S Day......yEEEhaa....rsenye msih belom tlambat nak ucapkan SelamaT Hari IBu pada wanita2 yg bergelar ibu..sesungguhnya jasa anda amat berharga dan tidak mampu dinilaikan dengn kata2 mahupun harta...

meh nak cter ckit pasal my mum...actually mama kite kawin umur 21 pastu giving birth to me dlm 25 kot....mama sy terus benti kerje lpas kawin n jadi fulltime housewife...dlu time kcik2 i suke xdengar ckp mama..buat pape pom ikot suke aje..ye la kecik lagi...sokmo lawan ckp my mum..ish3 xbaik tol la..hik3.....skrang my mum da umur 47 tahun...isteri kepada abah kite...ibu kepada 6 org adik beradik, 3 laki n 3 pompuan...ibu mertua kpd menantu pompuannyer, nenek kepada sorg cucu yg comey....hik3..

MAMA....adalah harta yang paling sy sayangi...tnpa dia disisi tidak dapat sy bayangkan dengan kata2....walaupun, lebih rapat dgn abah tp mama xpenah dilupakan....Kasih Ibu membawa ke syurga...sy pegang kata2 tuh...mama sumber inspirasi,nasihatnyer teramatlah berguna...hihi...org kata ank pompuan lg rapat dgn ayah, kalau ank laki dgn ibunya...hihi..mybe btol kot sbb along sy teramat la rapat with my mum even smpai skrg walupun dah ada bini still lg berkepit ngn my mum...
Btol la org kata kata2 ibu nih doa....so, jgn sekali2 tipu yee...klau dah dia terasa ati..huhu..xleh senang duduk kite..sampai skrg pom klau dia cakap NO...i xkan buat dah sbb taw da msti ade sesuatu yg akan jd pastu..mst r ibu ktekan ada instinct yg kuat....even klau nak kuar dkat nih je nk pi mkn ke ape...i mst ckp ngn dia...dah terbiasa...sy sngt bersyukur coz ada mama yg sngt memahami, boleh berkongsi2 cter, suke nsihat2 sy wlaupun adakalanyer sy xmo dngar...kalau mama marah tersangat la tAKOOt....huhu...mama adalah idolaku...kdng2 kalu nak beli baju ke haper..mama ckp xpayah xcantik ke xmuat ke ketat ke...pastu wat2 xdngar kat bli jgk..blik2 tuh mst nyesal...btoi la..org tua nih lg bpengalaman...dia tgok pom da taw..
Mama sy sngat suka kpd perkara n benda2 yg comey2, mempunyai suara yg kuat..hihi...pandai masak..mama saya suka perasan cantik n comey..kah3...smpai sy pom terikot2...mama sy suka bergamba a.k.a interframe...mama sy suke jalan n shopping sorang2 tnpa diganggu sesiape..tuh pom klu beliau ade duit..
saya nak jadi macam mama
saya rindu dngar suara mama
saya suka makan makanan yg mama sy masak
saya rindu mama ikat tocang rambut saya
saya suka dengar citer mama
saya suka mama dengar masalah saya tyme sy tgh serabut
saya suka mama kiss saya
saya suka mama peluk saya
saya rindu jalan2 dngn mama saya
saya suka dengar mama kata saya comey(koya sendiri)
saya suka tgok mama senyum
saya suka dengar mama ketawa kuat2
saya suka mama tenangkan sy tyme sy marah
saya rindu nak tido dgn mama sy
saya rindu nak peluk mama sy kuat2
saya suka mama pnggil nama saya


 IBU RATU HATIKU...belah kiri yg baju biru tuh cik yah, mc lom, saya ngn mama



Malas nak edit......tmasuk gambo abg i plak...huhu..kakak ipar pom kecik aje....

mak ngah, mama, mak su
Selamat Hari Ibu juga kepada ibu serta ibu saudaraku...hihihi..rindu kalian...

No comments: