Nuffnang

Monday 12 September 2011

Ibu dan bapaku....

Alhamdulilah..alhamdulilah..sesungguhnnya daku bersyukur kerana telah dikurniakan ibu dan bapa yang amat mengasihi diriku..sesungguhnya tiada yang terbaik melainkan kedua ibu bapaku...kedua ibu bapaku yang menatang dan membesarkan daku dari saat aku memerlukan kedua mereka untuk bergantung hidup...tidak dapat ku bayangkan hidupku tanpa kehadiran kedua ibu bapaku...di saat ini aku sangat merindui kedua ibu bapaku...aku merindui kasih dan sayang kedua ibu bapaku..sesungguhnya kasih sayang kedua ibu bapaku amatlah bernilai buatku melebihi segala apa yang bernilai dimuka bumiMu Ya Allah...walaupun daku kian membesar kasih sayangmu masih seperti dulu...tiada apa yang dapat aku ungkapkan bagi menyatakan betapa besarnya nikmat kasih sayang yang dikurniakan Allah melalui kedua ibu bapaku kepadaku....Ya Allah, Engkau anugerahkan segala kebaikan kepada kedua ibu bapaku sebagaimana mereka hanya memberikan yang terbaik buatku....sungguh daku tidak berdaya untuk hidup tanpa kedua ibu bapaku...mereka membesarkanku tanpa sedikitpun keluhan...Ya Allah berikan aku kesempatan untuk mencurahkan kasih dan sayangku terhadap mereka, berikan aku kesempatan untuk menjaga dan menatang mereka sebagaimana mereka menatangku sewaktu kecilku..sungguh besar keajaiban yang Engkau cintakan dalam menyingkap silaturrahim antara aku dan  kedua ibu bapa..mampukah aku Ya Rabbi untuk membelai kedua ibu bapaku disaat tua mereka...semoga aku diberikan kekuatan dan hidayah untuk menjadi anak yang solehah bagi kedua ibu bapaku..mampukah aku membuatkan kedua ibu bapaku tersenyum di syurga...hanya diriku yang benar-benar berupaya untuk merungkaikan persoalan yang telah aku ciptakan...semoga kedua ibu bapaku tidak dihukum dan dipersalahkan dengan segala dosa-dosa yang telah aku ciptakan...semoga Aku Mampu Membuat Ibu dan Bapaku tersnyum di dunia dan akhirat....


tiada kata yang dpatku lafazkan untuk melambangkan kecintaanku pada kedua ibu bapaku......semoga ibu bapaku berbahagia di dunia dan akhirat...InsyaAllah...


No comments: